Jak studiować? Jak robić notatki? Czyli How to Study in College – Walter Pauk.

P1000412

Tydzień temu zaczęłam 6 semestr studiów, więc chyba mogę się nazywać doświadczoną studentką. Mimo to, ciągle szukam sposobów na to, żeby studiować lepiej, wydajniej i efektywniej. Przy okazji prezentacji z rozwojowiec.pl poznałam książkę How to Study in College Waltera Pauka. Chwilę zajęło mi znalezienie jej – w Polsce jest niemal niedostępna, cena na Amazon niewyobrażalna, w Internecie chroniona jak nowa płyta U2, ale udało się ją zdobyć :)

How to study in college to pokaźny zbiór rad i wskazówek dla chyba każdego studenta, nie ważne ile semestrów ma już za sobą. Najciekawszymi dla mnie były rozdziały o organizacji czasu (fantastyczny system planowania semestru, tygodnia i dnia!), notowaniu na wykładach i strategiach uczenia się w domu. Znałam już wcześniej Cornell Notes i nawet próbowałam stosować, ale brak mi było systematyczności i… szkoda miejsca w zeszycie. Tym razem mam poważny plan działania i raczej powinno się udać lepiej.

Choć to bardzo mądra i przydatna książka, trzeba czytać ją z prywatnym filtrem. Momentami miałam wrażenie, że to podręcznik dla takiej najgorszej grupy kujonów, która za cel życia wybrała siedzenie w książkach. Zawsze lubiłam się uczyć, często robiłam dodatkowe zadania, doczytywałam w innych źródłach, więc spędzałam dużo czasu przy biurku. Ale system, jaki proponuje pan Pauk jest dla mnie co najmniej… dziwny. Polega on głównie na systematyczności – ale takiej, która zakłada, że codziennie będziesz WKUWAĆ wszystko, co do tej pory pojawiło się na zajęciach. Albo i jeszcze nie pojawiło – jak się nauczysz wykładu wprzód, to przecież będzie się lepiej notowało. A przecież studenci chcą też żyć ;)

Mimo kilku, według mnie, przesadzonych rozdziałów, książka ma wiele konkretnej treści i można w niej znaleźć mnóstwo przydatnych rad. Częścią z nich podzielę się tutaj – zdam relację z tego, jak (czasem po lekkiej modyfikacji) działają u mnie.

Już sama nie mogę się doczekać, kiedy mój plan zajęć będzie na tyle stały, żeby korzystać z nowej wiedzy regularnie!

One thought on “Jak studiować? Jak robić notatki? Czyli How to Study in College – Walter Pauk.

  1. Pingback: Jak być produktywnym? Dwie zasady, które zmienią Twoje życie! |

Podziel się swoim zdaniem.

