Osobisty filtr informacji

Powiedziałam dość.

Posprzątałam listę znajomych na fejsbuku, znaczną większość tych, którzy zostali, usunęłam z tablicy. Wypisałam się z newsletterów, nawet jeśli autorzy bardzo tego nie chcieli. Przecież i tak nie korzystałam z tych rabatów, i tak nie czytałam nowinek na ich stronach. Już kilka lat temu wyłączyłam grające szkiełko, w którym ktoś z kimś tańczy w coraz to dziwniejszych miejscach, wywlekane są na wierzch czyjeś trudne sprawy, a codziennie o tej samej porze mam szansę dowiedzieć się kto kogo zabił i kto z kim się kłócił. Nie czytam też nawet gazet. Mało interesuje mnie stronnicze zdanie tego czy tamtego autora, wymyślane na siłe tematy felietonów, schematyczne recenzje i kto teraz z kim, za ile i dlaczego. Zawsze lubiłam tylko wiadomości sportowe – tam mówili głównie o sukcesach i dobrych rzeczach.

A dziś postawiłam największy krok. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, jak bardzo mnie to niszczyło. Ile z życia mi zabrało.

large

Przestałam obserwować większosć blogów. Przede wszystkim tych rozwojowych, które mieszały najwięcej. Zamiast naprawiać, psuły. Zamiast działać, czytałam. Pozbyłam się z czytnika kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu blogów, zostawiając tylko dziewięć tych, które naprawdę zmieniają coś w moim życiu. No bo co interesuje mnie czy ta blogerka zaszła w ciążę, tamta bierze ślub, a jeszcze inna ma nową torebkę.

Przez moje uzależnienie od blogów cierpieli wszyscy, a przede wszystkim mój czas wolny. I tak nigdy nie byłam w stanie trzymać „nieprzeczytanych” na zerze. Czuję, że mogę uciąć jeszcze więcej, a może nawet usunąć konto bloglovin. Byłabym chyba pierwszym blogerem, który nie używa ani jednego narzędzia do rozprzestrzeniania się w sieci.

Od dzisiaj czytam tylko to, co dodaje wartości mojemu życiu. Co jest piękne, potrzebne, kształcące. Co może mnie rozwinąć. I tak też chcę pisać.

A co Ty myślisz o takim podejściu? Też nie lubisz tracić czasu na zbędne informacje czy wolisz być ze wszystkim na bieżąco?

One thought on “Osobisty filtr informacji

Podziel się swoim zdaniem.

