Life is like a road trip

road trip

 

Kiedy dziś zobaczyłam ten obrazek, uznałam, że całkowicie wyraża moją życiową filozofię. A przynajmniej filozofię, w zgodzie z którą staram się żyć.

Życie jest takie krótkie – trzeba z niego czerpać i wyciskać tyle, ile się da. W ciągu tych kilkudziesięciu lat możemy zrobić dla świata tyle dobrego, a zwykle ten czas i tak zmarnujemy. Kochani, ruszmy się z domu, pobiegajmy, pomóżmy biednym albo chorym, spróbujmy wolontariatu, idźmy na dodatkowe kursy, rozwijajmy się! Inaczej prześpimy nasze życie!

Nie da się żyć aktywnie i być w ciągłym ruchu, posiadając górę rzeczy. Ja wiem, że to nie każdemu pasuje, ale paradoksalnie – im mniej się posiada, tym więcej się ma. Człowiek uczy się myślenia perspektywicznego, przyszłościowego, świadomego konsumowania, no i kreatywności. Zresztą bycie studentem też tego uczy :) Posiadanie niewiele daje świetne poczucie lekkości. I chociaż bałaganię nadal, zwykle przechowując wszystko na łóżku (na czas nocy ląduje to na podłodze), to i tak sprzątanie tego zajmuje mi o wiele mniej czasu niż jeszcze pół roku temu. Wciąż mam mnóstwo gratów do wyrzucenia (to niestety wciąga i uzależnia) i jeśli chcę się zmieścić w tych dwóch walizkach w czerwcu, to muszę się jeszcze bardziej spiąć.

Nieposiadanie ułatwia mobilność. Już nie jeżdżę do Narzeczonego na weekend z walizką- potrafię zmieścić się w torebkę! Nie ma dźwigania, taksówek, proszenia o pomoc i innych takich. Duży bagaż utrudnia podróżowanie. Nie jestem w stanie pojąć ludzi, którzy na kilka dni intensywnego zwiedzania biorą bagaż rejestrowany (a tym bardziej ludzi, którzy biorą taki na dwa tygodnie plażowania). Zawsze mnie zastanawia, co oni tam wiozą i przede wszystkim, JAK chcą zwiedzać miasto z taką walizką :)

Pamiętajcie więc (memento mori!), życie dość szybko się kończy, nie warto go spędzać na głupoty, siedząc z tym swoim posagiem jak kulą u nogi. Korzystajcie z życia. Przytulcie dziś kogoś kochanego, zróbcie zdjęcia swojej miejscowości nocą, przeczytajcie ciekawy artykuł, nauczcie się czegoś nowego, rozpocznijcie kurs na Coursera albo edX, pozbądźcie się 30 rzeczy. Zróbcie coś!

2 thoughts on “Life is like a road trip

Podziel się swoim zdaniem.

