FILM: "Młodzi Gniewni", reż. John N. Smith

Chyba większość z Was już ten film widziała. Ja kiedyś też, ale dopiero teraz w pełni świadomie. Wcześniej byłam za mała/za młoda, żeby go dokładnie zrozumieć. Czas ku temu był lepszy również z innego powodu. Od kilku miesięcy próbuję przejąć kontrolę nad własnym życiem i być go bardziej świadoma. Ten film jest idealny na taki czas zmian. Fabuła jest prosta – młoda nauczycielka podejmuje się prowadzenia lekcji angielskiego i klasie specjalnej, złożonej głównie z odrzutków społeczeństwa, dzieciaków z trudnych rodzin i mniejszości. Jako że jest świetna w tym, co robi, szybko udaje jej się zapanować nad klasą i nawet czegoś nauczyć.

Czego? Przede wszystkim własnej wartości, pewności siebie i wiary we własną osobę. Ci licealiści byli przez wszystkich spisani na straty, nikt nie wierzył w to, że uda im się skończyć szkołę. Musieli uwierzyć w to sami. Louanne Johnson jest trochę jak John Keating – nie pasuje do reszty, bo chce czegoś więcej. Wychowuje, a nie tylko uczy. Pozwala zrozumieć, że siłą i przez łamanie prawa niczego nie można osiągnąć, popłaca jedynie ciężka i mozolna praca. Dzięki niej można spełniać swoje marzenia i stać się kimkolwiek się chce. Te dzieciaki nawet nie myślały, że mogą marzyć o byciu kimś – dopiero Johnson im to uświadomiła.

Mimo że sama mam długą listę marzeń, których spełnienie ma ze mnie zrobić człowieka szczęśliwego ( ;) ), to z filmu i tak wyciągnę swoje. Przede wszystkim myślenie rodem z Doliny Krzemowej, o którym lada chwila pojawi się więcej na moim drugim blogu. Zapraszam :)

4 thoughts on “FILM: "Młodzi Gniewni", reż. John N. Smith

  1. A ja nie widziałam tego filmu! (W sumie nic w tym dziwnego, mało filmów oglądam). Tym bardziej się cieszę, że tu zajrzałam. :)
    „Louanne Johnson jest trochę jak John Keating”- No właśnie, opis fabuły od razu przypomniał mi o „Stowarzyszeniu Umarłych Poetów”. :)

Podziel się swoim zdaniem.

