KSIAŻKA: Chad Orzel "Jak nauczyć fizyki swojego psa"

Jako trzecią z książek na sierpniową Trójkę e-pik wzięłam sobie gruby kąsek. Książka ta nie jest tak łatwa, jak się wydaje. Tłumacz pominął w tytule jedno, bardzo ważne słowo. Chodzi bowiem o fizykę kwantową. Jeszcze nieco ponad rok temu byłam przekonana, że studiowanie fizyki technicznej lub nawet fizyki cząstek elementarnych będzie tym, co sprawi mi w życiu wielką radość i da zawodowe spełnienie. Jak dobrze, że zmieniłam zdanie! Choć nadal fizyki na moich studiach mnóstwo, to nie jest to aż taka rocket science, jaką zaserwowałyby mi studia czysto fizyczne, albo jaką serwuje książka Chada Orzela (Orła?). Mimo pięknej przykrywki, jaką jest tłumaczenie uroczej Emmy różnych zawiłości naukowych, lektura ta jest trudna i wymaga właściwego skupienia. Nie wiem, czy może zainteresować tych, którzy fizyką się nie interesują, ale na pewno przystępnie wszystko wytłumaczy i to na zasadzie przezabawnych czasem porównań. Nie trzeba mieć właściwie żadnej fizycznej wiedzy, żeby wziąć się za czytanie. Dlatego jeśli chcecie dowiedzieć się dlaczego pies nie może „przebić się” przez drzewo lub obiec go jednocześnie z obu stron, żeby złapać wiewiórkę (mimo że mechanika kwantowa teoretycznie na to pozwala), jak teleportuje się kość albo czy w którymś z równoległych wszechświatów istnieją serowe króliczki, to śmiało łapcie tę książkę!

Książka przeczytana w ramach sierpniowego wyzwania Trójka e-pik u Sardegny.

Ostatnio sporo się zmienia w moim życiu, a z tego powodu dużo sprzątam. Szkoda mi wyrzucić wielu rzeczy, bo są naprawdę porządne i ktoś inny może się jeszcze z nich długo cieszyć. Wystawiłam te rzeczy na dwóch portalach: Finta (książki i płyty) oraz Vinted (ubrania i kolczyki robione przeze mnie). Punkty zebrane na fincie przeznaczę na uzupełnianie braków z Chcę-listy, a pieniądze zebrane na vinted na podróż do San Francisco, czyli na moje największe marzenie :) Od razu zaznaczam, że nie trzeba mieć konta, żeby kupować ubrania, możecie śmiało pisać do mnie maile z linkiem (lizadymek@gmail.com).

Podziel się swoim zdaniem.

